Denúncies


Resum de la denúncia del 27 de febrer del 2012 

L’ASSOCIACIÓ D’AMICS CABRERÉS COLLSACABRA ha estat investigant les actuacions municipals relatives a la construcció de l’edifici plurifuncional, motivats pel cost desproporcionat i anormal d’aquestes obres (reg. d’entrada 231, de 27 de febrer del 2012)
De les primeres comprovacions que hem realitzat de la documentació proporcionada per mitjà de l’ofici de 14 de novembre de 2011 (reg. de sortida, 1585), hem advertit l’existència de la duplicitat en dos documents:
 
-          La primera duplicitat, és la de la factura número 57 de data 6 de febrer de 2006, emesa per Enginyeria d’Excavacions Heribert, S.L. per un import de 20.880 Euros.
-          I la segona duplicitat, és la de la resolució número 34/06 de data 22 de febrer de 2006.

Mitjançant l’escrit presentat, l’AACC, a fet saber a l’alcalde que com a màxim responsable de la institució té el deure de comprovar els fets que denunciem i prendre les mesures pertinents per reparar els danys que es puguin haver causat a la hisenda municipal, així com exigir les responsabilitats de tot ordre que se’n derivin.
Igualment, l’AACC informa a l’alcalde que la manca d’actuació davant d’uns fets tant greus podria comportar responsabilitats d’ordre divers per inacció o omissió.

Per tal motiu, mitjançant l’escrit presentat, l’AACC ha requerit formalment que des de l’alcaldia es promoguin les accions necessàries a fi de comprovar els fets denunciats, i que en cas afirmatiu, s’exigeixin als responsables la reparació del perjudici patrimonial causat a la hisenda municipal, i l’exigència de les responsabilitats, administratives, civils i, si escau, penals, que se’n derivin.

Si desitjeu mes informacio, podeu contactar amb l'AACC mitjançant la nostra adreça electrònica:  amicscabrerescollsacabra@gmail.com.

-->
Resum de la denuncia del 13 de març del 2012

L'ASSOCIACIÓ D'AMICS CABRERÉS COLLSACABRA donant compliment als fins de L'associació està investigant les actuacions municipals relatives a la construcció de la llar d'infants municipal.

A resultes d'aquestes investigacions hem tingut coneixement que el Jutjat Contenciós Administratiu número 8 de Barcelona, en data 2 de desembre de 2011, va dictar una Senténcia per la qual es condemna l'Ajuntament de Santa Maria de Corcó a indemnitzar I'empresa Corpi Obres i Promocions, S.L, per haver adjudicat il'legalment el contracte d'obres de construcció de la Llar d'lnfants Municipal. La fallada d'aquesta Senténcia diu textualment el següent.

"PRIMERO.- Que debo estimar y estimo el recurso contencioso administrativo interpuesto por la mercantil CORPI OBRES I PROMOCIONS, S.L., declarando la nulidad de la resolución del Ajuntament de Santa María de Corcó, de fecha 25 de septiembre de 2008, así como de las de fechas 3 y 27 de noviembre de 2008 y la del propia contrato, y reconociendo el derecho de la recurrente a ser indemnizada por el Ayuntamiento demandado conforme a lo dispuesto en el fundamento cuarto de esta sentencia”.

El fonament de dret quart de la Senténcia declara I'obligació d'indenmnitzar al contractista amb el benefici industrial que hauria correspost si hagués estat l'adjudicatari
del contracte en els següents termes:
"CUARTO.- La estimación del recuso determinaría, a la vista de lo actuado en el expediente administrativo, en este concreto caso, la adjudicación del contrato a favor de la recurrente, si bien dado que las obras de construcción se encuentran totalmente acabadas (hecho reconocido por la Administración demandada en su escrito de conclusiones) procede estimar la pretensión indemnizatoria y declarar el derecho de la recurrente a ser indemnizada en el beneficio industrial que habría obtenido de haber eiecutado el contrato, lo que se determinará en ejecución de sentencia."

Aquesta adjudicació il.legal, ha causat, per consegüent, un greu perjudici patrimonial a l'Ajuntament, atés l'elevat preu del contracte, xifrat en 629.881,25 euros, perqué acabará pagant dos beneficis industrials: el de l'adjudicatari il.legal i el del contractista a qui s'havia d'haver adjudicat el contracte si l’expedient s'hagués tramitat correctament.
La Senténcia declara nul el contracte d'obres de la Llar d'lnfants i obliga l'Ajuntament a indemnitzar perqué aquest va adjudicar-lo a una UTE de la qual formava part una empresa que no havia acreditat la seva classificació i no estava, per tant, capacitada per contractar amb l'Administració.
Es tracta d'una infracció garrafal de la legislació sobre contractació administrativa, puix no estem en preséncia d'una qüestó interpretable d'aquesta normativa, sinó d'una exigéncia sagrada en tot procediment de contractació que consisteix a comprovar si el licitador compleix el requisit més elemental per contractar amb l'Administració, com ho és el d'estar degudament classificat.
És obvi que l'adjudicació il.legal anul.lada pel JCA nº8 de Barcelona que obliga l'Ajuntament a indemnitzar a tercers és fruit del dol o de la culpa greu de les autoritats i empleats que varen aprovar-la i dictaminar-la,  la qual cosa obliga l'Ajuntament a repetir contra aquestes autoritats i empleats el cost de la indemnització, a fi de reparar la lesió patrimonial que la seva conducta ha ocasionat a les arques municipals.
L'article 78 de la Llei de Bases del Régim Local  estableix que les corporacions locals poden exigir la responsabilitat dels seus membres quan per dol o culpa greu, hagin causat danys i perjudicis a la Corporació o a tercers, si aquests haguessin estat indemnitzats per aquella.
L'article 110  del Text Refós de la Funció Pública de la Generalitat, aplicable a l'Administració Local per remissió de l'article 300 del Text Refós de la Llei Municipal i del Régim Local de Catalunya, regula l'acció de regrés contra els empleats municipals que causin danys a la hisenda municipal per culpa greu o ignoráncia inexcusable.
L'article 68 de la Llei de Bases del Régim Local a regula l'acció subrogatória veïnal en les accions de defensa del patrimoni públic municipal, pel cas que la Corporació Municipal obligada no exercís les accions legalment establertes destinades a aquesta finalitat.
(…)
US REQUEREIXO, a l'empara de I'article 68 de la Llei de Bases de Régim Local, a fique s'exerceixin les accions de regrés dessús esmentades i qualsevulla altra acció administrativa, civil, comptable i penal que fora necessária contra les autoritats que varen aprovar i els empleats municipals que varen col'laborar en l'adopció dels acords d'adjudicació il legal de les obres de la Llar d'lnfants Municipal, a fi d'exigir-los el rescabalament de la indemnització que I'Ajuntament es veurá obligada a satisfer a l'empresa Corpi Obres i Promocions, S.L. a causa d'aquesta adjudicació il'legal.
(…)

Si desitjeu mes informacio, podeu contactar amb l'AACC mitjançant la nostra adreça electrònica:  amicscabrerescollsacabra@gmail.com.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada